Första träningspasset...

...gick av stapeln i Williamsburg (och nu med en dags extra erfarenhet har jag lärt mig att jag även korsade gränsen till Greenpoint) och detta i form av att kuta.. inte så snabbt men ändå.

Det blev "1 upplevelse" att uppskatta! Detta tack vare alla människor som var ute denna fina söndag.

Jag började med att springa från boendet det cirkus 300 meter som krävs för att nå till East River, men eftersom att kajområdet är avstängt för framtida byggprojekt så blev det till att fortsätta upp emot en park som jag hade fått tips om. Parken heter McCaren Park, vilken egentligen inte är mycket till park- visst fanns det ganska mycket gräsmattor att sitta på, men den går knappast att jämföra med Central Park (eller Vitabergsparken heller för den delen). Trots det så var det en plats utformad på ett sätt som jag inte sett förut... Folket som var där hade picknick, eller joggade, inga konstigheter där alltså, men de spelade också fotboll på en elvamannaplan, spelade baseball på baseballplaner, basket på basketplaner, baseball på en "asfaltsplan", åkte BMX/skateboard/inlines i en skatepark, spelade tennis på tennisbanor, spelade handball (inte samma sak som handboll) på handballcourts, spelade amerikansk fotboll, gick på styltor, jonglerade, spelade lacrosse å säkert tusen andra prylar plus det. Det var riktigt skoj att zickzacka emellan alla olika sporter å alla tusentals (ingen överdrift) människor som var där. 


nere vid vattnet...


...gick det inte att va, så det blev gatan upp...


...förbi glassbilen...


...fram till parken...


...där dom orthodoxa judarna som vanligt dominerade på basketplanen :P


Handball. Vilket är ungefär som squash, fast man använder sina händer istället för racket.

och avslutningsvis MAC & CHEESE:

Middagen blev lika god som den ser ut att vara på bilden. Sådär.

Kommentarer
Postat av: Trixie

Blir helt grön av avund! Fattar inte vad jag gör i Stockholm när det är i NYC jag SKA vara..

2010-03-23 @ 10:44:36
Postat av: Oscar

Skön dag!

2010-03-23 @ 11:17:59
Postat av: Den namne

Jag får hjärncancer av att se judarna i skjorta mitt i "senvintern".

Ser riktigt härligt ut, nästa år så..

2010-03-23 @ 11:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0