Första dagarna

Landade i New York på torsdagskvällen precis lagom till solnedgången, så det blev allt en fin början på starten. Åkte med icelandair och mellanlandade således på Island i några timmar, av en tillfällighet (för att jag hade tråkigt..) så glodde jag sedan på en vulkandokumentär som visades på flygstolsTVn - den handlade om ett isländskt samhälle som fick evakueras pga vulkanutbrott - och några dagar senare, typ igår, så läste jag på internet att det varit ett liknande utbrott som gjort att flygtrafiken till och från Island ställts in. Tur att man missade det...

Första dagarna här var iallafall soliga som en svensk sommar! Lyckades inte med något mer speciellt än att traska igenom central park upp till Harlem, för att sedan gå igenom East Harlem ner mot midtown igen.
Sedan så blev det Lower East Side, som har bebyggelse likt E.H, och Williamsburg Bridge hem till boendet. Jag tror nog att jag gick två mil på den dagen, och det med bara bananer i maoooogen.. Ska inte upprepa att äta så lite som jag gjorde första två dygnen. Kommer nog inte heller att hända nu eftersom att jag hittat några billiga matvarubutiker för en som vänder på slantarna!

några bilder från dagen:


upper west side / vid central park





east harlem 99


east harlem


lower east side


williamsburg bridge


utsikt från bron mot l.e.s och midtown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0